kalendarz adwentowy

1

Co roku wraz z nadejściem zimy jest tyle do doświadczenia, przeżywania wciąż na nowo, ale duża część długo wyczekiwanych przyjemności gdzieś mi umyka – to ze zmęczenia po powrocie z pracy, to w gorączce przygotowań świątecznych. Popieram spontaniczność, ale tę odrobinę zaplanowaną… dlatego spisałam wreszcie wszystko to bez czego nie wyobrażam sobie adwentu. Do odliczanych skrupulatnie 24 nadal brakuje mi kilku pomysłów, ale kolejnego roku nie zamierzam już czekać z ustanawianiem naszych małych rodzinnych tradycji.

A oto i lista, może ktoś jeszcze z niej skorzysta:

Wybieranie choinki (wyprawa do szkółki drzew iglastych)
Pisanie listu do Mikołaja
Pieczenie pierniczków
Tradycyjne zdjęcie z Mikołajem
Budowanie karmnika dla ptaków
Wysyłanie kartek świątecznych
Lepienie bałwana
Ozdabianie chatki z piernika
Budowanie szopki
Oglądanie “Ekspresu Polarnego”
Odwiedzenie “Labiryntu Światła” w Wilanowie
Spektakl “Dziadek do Orzechów”
Odwiedzenie fabryki bombek
Wieczór z gorącą czekoladą
Zabawy w śniegu (sanki, łyżwy)
Wystawienie jasełek
Oglądanie szopek bożonarodzeniowych

2 3 4 5

4 comments

  1. Bardzo mi się podoba pomysł z listą. U mnie w domu elementem adwentu były też lampiony. Jako dziecko szłam rano z mamą i bratem do kościoła z oświetlonym lampionem, który wcześniej sami wykonaliśmy. Pozdrawiam:). Ania

    1. Poranne roraty z lamionami nas w NZ nas oninął i zabawa w śniegu też. Ciężko o typową polską przedświąteczna atmosferę, ale staram się dla siebie i dzieci. Jeszcze raz czytam Twoją listę i robię dla nas też:).Xx

    2. Bardzo się cieszę. I dziękuję za podpowiedź z lampionami! :-) Ponieważ sama jestem przyzwyczajona do widoku Mikołaja w szortach – na jeden dzień mam zaplanowaną książkę o świętach w Afryce (tylko taką znalazłam w zeszłym roku – może znasz jakąś ładną książkę z Waszych stron świata?) i piosenki: http://www.allmusic.com/album/putumayo-presents-world-christmas-party-mw0002041448 – “Rockin’ Around the Christmas Tree” w rytmach hawajskich… brzmi niezwykle interesujco :-)

Leave a Reply

