adwent: wybieramy choinkę

20131201_1 20131201_2 20131201_3 20131201_4

4 comments

  1. Już macie choinkę?U nas też sprzedają, my czekamy jednak bliżej świąt żeby kupić.
    Wracając do piosenek z naszych stron na święta, to powiem, że takiej typowej nie ma raczej. Jest przerobione 12 Days Of Christmas na “A pukeko in a ponga tree” (Pukeko to NZ ptak tzw. kura miejska;).I Marysia to śpiewa w przedszkolu albo “Pohutukawa Tree” (Pohutukawa jest drzewem, które na Boże Narodzenie kwitnie). Popularna jest też “All I Want for Christmas is My Two Front Teeth” śpiewna przez Craig Smith. http://www.craigsmith.co.nz/Kids-Section/. Polecam jego piosenke “The Wonky Donkey” moje dzieci bardzo bawi ona, mnie też;).

    1. Mamy! Jeszcze zanim N przyszła na świat, zdarzyło się, że kupiłam choinkę 1ego grudnia i co dzień wieszałam po ozdobie i jakoś tak tę tradycję kontynuujemy do dziś. Ale… przyznam, że dość sentymentalnie wspominam ubieranie choinki jako proces kilkugodzinny przy piosenkach świątecznych. Może za rok…

      Dziękuję bardzo za wykaz piosenek! Nie wiem czy nie wyraziłam się przypadkiem mało precyzyjnie – szukałam w zeszłym roku książek poruszających tematy świąteczne i około świąteczne, m.in. do poruszenia tematu świąt w ciepłym klimacie, bez śniegu. :-) Od razu przyszła mi na myśl południowa półkula… wydawnictwa australijskie… ale nic co by mnie szczególnie urzekło nie znalazłam.

  2. Ale wcześnie wstajesz….;)
    Wyraziłaś się precyzyjnie:).Jak już się rozpisałam o piosenkach, to uświadomiłam sobie że o książki pytałaś;). A było już pózno….Nie trafiłam na nic, co mogłabym polecić. Raczej książki o tematyce świątecznej kupuję w Polsce. Tu jest inna tradycja, owszem spotkania z rodziną i przyjaciółmi, ale nie w domu a właśnie pod kwitnącą na czerwono Pohutukawa. Panuje atmosfera pikników na plaży i w parku. I książki raczej o tym opowiadają. Jak na coś trafię, to podeślę tytuł. Posłuchaj z N piosenki z książki “The Wonky Donkey” (jest w linku). Znałaś?

    1. Nie, nie znałam. Teraz jak mamy weekend i całe dnie dla siebie – puszcze N, zobaczymy jak zareaguje.
      O takiej właśnie tradycji bardzo chętnie poczytam! Jeśli szukasz polskich książek (z naszymi tradycjami, wierzeniami), poleciłabym te:
      1) http://ryms.pl/ksiazka_szczegoly/494/bog-sie-rodzi.html
      2) http://www.wyd-literatura.com.pl/praca-zbiorowa,iwona-cala-ewa-poklewska-koziello/opowiadania-wigilijne-pod-choinke-od-polskich-pisarzy-wyd-ii.html
      3) http://www.sykomora.pl/o_ksiazce.html

Leave a Reply

